Somiedo- El Cornon (Asteburuko irteera) 20-22/07/18

Uztailaren 20, 21 eta 22an Somiedoko parkera joango gara, eta El Puerto de Somiedotik urtenda El Cornón pikua igongo dugu.

El Puerto de Somiedo herria zeharkatuko dugu mendebaldeko aldetik eta Arroyo Prefestes zeharkatu ondoren, Vega Cimerara iritsiko gara. Ezkerralderantz PR.AS-10 aztarnak ere jarraitu ditzakezu eta Bayo edo Portuko zubi bat zeharkatu, bainan hori itzulian erabiliko dugun ibilbidea izango da.

Erreka bigarren aldiz zeharkatu ondoren, launada txiki bat igarotzen eukiko dugu eta sasi arteko seinaleak jarraitu beharko dituguz. Puntu horretatik eskuinera, Pena Penouta gailur ederra gozatu ahal izango dugu.

Miro Malok eta Pico Prefustes inguratu ondoren, Fuente Cerezalinasera igaroko gara. Bertan freskatzeko aukera eukiko dogu.

Boquete Almozarra bidea jarraituko dugu eta hesi txiki bat zeharkatu ondoren Vega Almozara erreka iritsi arte segitu beharko dugu. Cornoneko oinarrira iritsten garenean, hegoalderantz joango gara, “Escalera del Cornón” deitzen dan tokira. Igoera honek harri solteak ditu, baina ia 300 metroko altuera izan ezik, ez du arazo handirik.

Igoeraren ikuspegiak ikusgarriak dira. Somiedoko Parke Natura eta Cantábrico mendien artean Ubiñas Pikua eta Miravalles pikua ikus daitezke.

El Cornon, Somiedoko “Konzejoaren” gailurrik garaiena da eta argiak eta hezetasun baldintzak hartzen dituen etengabeko likenen bidez kromatismo harrigarriak aldatzen dira.

Altuerarik garaiena: 2198 m

Luzeera: 16,3 Km

Iraupen estimatua: 5:30 ordu

Erabiliko dan tracka beheko aldean adierasten da.

___________________________

Como viene indicado en el calendario anual, la salida de fin de semana del 20 al 22 de Julio es al parque de Somiedo para ascender al pico de El Cornón.

Descripción del recorrido:

Atravesaremos el pueblo de El Puerto de Somiedo por su margen oeste, para continuar por una pista de tierra hasta cruzar el Arroyo Prefuestes, y llegar a Vega Cimera. También se podrían seguir las indicaciones de PR.AS-10 que sale a la izquierda y cruza por un puente el Rio Bayo o del Puerto, pero ese será el recorrido que utilicemos a la vuelta.
Una vez crucemos por segunda vez el arroyo, pasemos una pequeña explanada y sigamos las indicaciones entre matorral y monte bajo llegaremos a un collado, donde a nuestra derech           a podremos disfrutar de las vistas de uno de los picos más bonitos de la ruta, Peña Penouta.
Rodearemos a media ladera el Miro Malo y el Pico Prefustes y pasaremos por la Fuente Cerezalinas donde podremos refrescarnos.
Seguiremos camino hasta el Boquete Almozarra y cruzaremos una pequeña alambrada hasta llegar al arroyo en la Vega Almozarra. Cuando lleguemos a la base del Cornón, subiremos por su cara sur, por la llamada “Escalera del Cornón”. Esta subida tiene tramos de piedra suelta pero exceptuando sus casi 300 metros de desnivel, no tiene mucho problema.
Las vistas desde el pico son espectaculares. Hay unas vistas inmejorables del Parque Natural de Somiedo, y de parte de la Cordillera Cantábrica, desde el Pico Ubiñas hasta el Pico Miravalles.

El Cornón, es el pico más alto del concejo de Somiedo y se encuentra tapizado por infinidad de líquenes que según las condiciones lumínicas y de humedad, dan como resultado distintos colores resultando sorprendente su cambiante cromatismo.

Altitud máxima: 2.198m

Longitud del recorrido: 16,3 km

Tiempo estimado de esta salida: 5:30 h.

Se seguirá el siguiente track de wikiloc:

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude